Internetový marketing a jeho důležitá součást – retargeting

Pokud chcete mít úspěšnou online marketingovou kampaň, retargeting (remarketing) je její důležitou součástí. Pokud budete hledat tuto službu, zkuste zadat obě dvě varianty, obě dvě slova znamenají to stejné. Já si prostě zvolila slovo retargeting, je mi příjemnější. Určitě, pokud chcete na online marketingu vydělávat, je důležité zařadit do svých marketingových aktivit remarketing.

Je to výnosná složka internetového marketingu. Používá ho stále větší množství internetových obchodů a firem, je jedno, jestli se jedná o produkt nebo službu. Nejdříve si jednoduše vysvětlíme, co vlastně retargeting je. Zcela jednoduše: retargeting je cílení reklamy na spotřebitele, kteří již naši stránku navštívili a náš produkt viděli a zároveň se o něj na internetu zajímali.

Spotřebitel, který naši firmu již zná a ví, jaký máme produkt či službu u nás nakoupí spíše než lidé, pro které jsme naprosto anonymní firma. Z toho vyplývá, že investice námi vložená do online reklamy bude díky retargetingu více rentabilní.

Ukážeme si to na nějakém příkladu: Jsem žena a navštívila jsem portál s kosmetickými produkty. Došel mi parfém a jelikož jsou na internetu levnější, nenavštívila jsem klasickou parfumérii. Podívala jsem se na oblíbené produkty a zjistila, jaké jsou mé možnosti. Klikla jsem na několik typů a jeden si už přidala do košíku. Poté mi zavolala kamarádka a já jsem jí šla otevřít a na nákup v košíku již zapomněla. Počítač jsem pak vypla a ze stránky odešla, aniž bych uskutečnila nákup. V této chvíli přichází kouzlo jménem internetový marketing. Díky retargetingu se mi bude v následujících dnech při surfování po internetu zobrazovat napříč celým internetem reklma parfémů,  na které jsem se dívala a na které jsem klikla. Po dvou dnech jsem přišla domů, otevřela počítač a díky bannerové reklamě si vzpomněla, že jsem nákup nedokončila. Vrátím se do košíku a uskutečním nákup.

Pro koho je reklama určena?

Nejdříve si ještě ujasníme, jak taková reklama vypadá. Někdy dokáže být zcela nenápadná a přijde nám přirozená. Nejčastěji se zobrazuje v podobě textu či banneru, ale v současné době je velmi moderní i reklama na Youtube, tedy video.

Je remarketing určený pro každou firmu? Odpověď je jednoznačná. Chytře vymyšlená retargetingová kampaň funguje pro každý obor podnikání a pro každou situaci. Nemyslete si, že retargeting je určen pouze pro uživatele, kteří u vás nenakoupili. Samozřejmě je určen i pro zákazníky, kteří již nakoupili, ale my jim stále můžeme nabídnout doplňkové zboží.

Kde všude retargeting funguje? Samozřejmě v reklamní síti Google a na Youtube. Co se týče sociálních sítí, nejlépe na tom je Facebook. Když se přesuneme k tématu cena, retargeting se obvykle sestává ze dvou složek. První složkou je platba za proklik a druhou je platba nějaké agentuře, která vám vede kampaň.

U retargetingu záleží i na délce. Pokud prodáváte produkt, u kterého je nákupní rozhodování delší, zvolíte, že se bude retargeting zobrazovat lidem po nejdelší domu, a to je 90 dní. Pokud se o koupi vašeho produktu rozhoduje klient kratší dobu, je žádoucí nastavit retargeting pouze třeba na určitý počet hodin nebo dnů. Záleží jen na vás, jestli internetový marketing bude fungovat nebo ne.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *